Doelstellingen voor 2017

We fietsen terug met vier ploegen, dus vier snelheden:

opsomming Een sportieve groep (A) Reginald met een gemiddelde snelheid van 30 km/hr.
opsomming Een toeristische groep (B1) rond Franki, Geert en Peter aan gemiddelde 27 km/hr. 
opsomming Een toeristische groep (B2) rond Willy aan gemiddeld 23 km/hr.
opsomming Een recreatieve groep (C) rond Noël is onveranderd aan gemiddeld 20 km/hr. 

Het kan gebeuren dat groep A en groep B samen een rit afhaspelen, dan wel aan een aangepaste snelheid, volgens de minst sterke fietser van groep B. (Samen uit = samen thuis). 
De belangrijkste bedoeling is dat we een groep vrienden onder elkaar zijn, waar het plezier en het sportieve het belangrijkste is. Geen gezaag of gezever. 

De zondagmorgen is niet het moment om te bewijzen hoe rap men wel kan fietsen, of om diegene die naast zich rijdt pijn te doen. Dit kan men de zaterdag op de verschillende BRR tochten doen of desnoods in één of andere wedstrijd voor cyclo sportieven, of bij een vereniging waar de snelheid het hoogste goed is. 

"Maar dit zeker niet bij de ritten bij WTC Blauwe Wimpel"

Het is de gewoonte bij ons dat de verschillende groepen (uitgezonderd de A ploeg) onderweg even stoppen voor een sanitaire stop met een eventuele bevoorrading.

opsomming

De eerste ritten in maart wordt er in iedere groep rustig begonnen. 

opsomming Als we om 08u30 vertrekken fietst de A ploeg 80 a'90 km de B ploeg 65 a' 75 km en de C ploeg 50 km
opsomming
De eerste ritten starten we geleidelijk, de bedoeling is dat iedereen die een beetje traint meekan
opsomming Van de verschillende ritten worden meer en meer een GPS file doorgestuurd, gelieve deze dan ook op jullie GPS te zetten.
opsomming

De verschillende wegkapiteins die sinds jaar en dag tot ieders voldoening de ritten uitstippellen, blijven dit in samenspraak verder doen. Iedereen kan hen een rit voorstellen en aan hen doorgeven, om deze dan te fietsen in één van de volgende weken. Daar Reginald altijd de volgende rit doorstuurt naar alle leden kan iedereen zien waar de rit naartoe gaat.

opsomming

We rijden aan een gelijkmatig tempo en, buiten de vrije snelheid, blijft iedereen achter de kopmannen, per twee, zij aan zij (Veiligheid primeert boven alles!)

opsomming

De wegkapiteins bepalen het tempo.